Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 9 класу
(за підручником Морзе Н. В. Інформатика:
підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закладів / Н. В.
Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер. – К.: УОВЦ «Оріон», 2017. – 208 с.)
Згідно з навчальною програмою, затвердженою наказом
МОНмолодьспорту України від 06.06.2012 р. № 664 (з урахуванням змін,
затверджених наказом МОН України від 29.05.2015 № 585).
Навчальна програма: Програма
курсу «Інформатика» для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (автори: Мирослав Жалдак, Наталія Морзе, Ганна
Ломаковська, Галина Проценко, Йосиф
Ривкінд, Віктор Шакотько) – [Електронний ресурс]. – Режим перегляду: http://www.mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Програму підготували:
Жалдак М.
|
дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук,
професор, завідувач кафедри теоретичної інформатики Національного
педагогічного університету імені М. П. Драгоманова;
|
Морзе Н.
|
член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних
наук, професор, проректор з питань інформатизації навчально-наукової та
адміністративної діяльності Київського університету імені Бориса Грінченка;
|
Ломаковська Г.
|
вчитель-методист вищої категорії, директор Ліцею інформаційних технологій №
79 м. Києва, заслужений працівник освіти України;
|
Проценко Г.
|
вчитель-методист вищої категорії Печерської
гімназії № 75 м. Києва;
|
Ривкінд Й.
|
учитель-методист вищої категорії, завідувач
кафедри математики та інформатики ліцею № 38 імені В. М. Молчанова м. Києва,
заслужений вчитель України;
|
Шакотько В.
|
викладач-методист вищої категорії, заступник
директора з навчальної роботи Кременчуцького педагогічного училища
ім. А. С. Макаренка.
|
№ уро-ку
|
Дата
уроку
|
Тема уроку
|
Примітки
|
||
9 І
|
9 ІІ
|
||||
Тема 1. Інформаційні технології у
суспільстві
|
|||||
1.
|
|
|
Правила
поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.
Поняття
інформаційного суспільства. Поняття про інформаційну культуру, інформаційну
грамотність, ІКТ-компетентність. Інформатика як наука та галузь діяльності
людини. Інформаційні технології. Етапи становлення інформаційних технологій.
Класифікація інформаційних технологій.
|
|
|
2.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Основні інформаційні процеси, їх характеристика та моделі.
Інформаційні системи, їх види. Апаратне та програмне забезпечення
інформаційної системи. Інтелектуальна власність та авторське право. Етика і
право при створенні та використанні інформаційних ресурсів. Інформаційні
технології в освіті.
|
|
|
3.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 1. Освітні
інформаційні ресурси і системи
|
|
|
Тема 2. Мережеві технології
|
|||||
4.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Класифікація комп’ютерних мереж. Апаратне й програмне забезпечення
мереж. Мережеві протоколи. Поняття про протоколи передавання даних.
|
|
|
5.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Призначення й структура Інтернету. Адресація в мережах. Передавання
даних в мережі Інтернет. Адресація в Інтернеті. Поняття IP-адреси, доменного
імені та URL-адреси. Адміністрування доменних імен Інтернету. Канали зв’язку,
їх види. Мережеві пристрої. Способи під’єднання до Інтернету, функції
провайдера.
|
|
|
6.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Сучасні сервіси Інтернету (інтерактивне спілкування, форуми,
конференції, соціальні мережі). Сервіси веб-2.0. Геосервіси.
|
|
|
7.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Спеціальні інструменти пошуку (добірки посилань, пошукові каталоги,
експертні системи). Розширений пошук.
|
|
|
Тема 3. Комп'ютерні презентації
|
|||||
8.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Етапи розробки презентації. Вимоги до презентації. Макети слайдів.
Стильове оформлення слайдів презентації.
|
|
|
9.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Використання діаграм у презентаціях. Елементи дизайну презентацій.
|
|
|
10.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Гіперпосилання і елементи управління в презентаціях. Додавання
відеокліпів, звукових ефектів і мовного супроводу до слайдової презентації.
|
|
|
11.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Елементи анімації. Управління показом презентації. Друк презентації.
|
|
|
12.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 2.
Проектування та розробка презентацій за визначеними критеріями. Елементи
керування презентаціями.
|
|
|
13.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 3. Розробка
презентацій з елементами анімації, відеокліпами, звуковими ефектами та мовним
супроводом.
|
|
|
Тема 4. Основи інформаційної безпеки
|
|||||
14.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних
системах Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Етичні та правові
основи захисту відомостей і даних.
|
|
|
15.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з
ними.
|
|
|
16.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти.
Захист від спаму.
|
|
|
17.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних.
Безпечне видалення даних.
|
|
|
18.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 4.
Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.
|
|
|
Тема 5. Комп’ютерне моделювання
|
|||||
19.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Комп’ютерна модель та її переваги. Види комп’ютерних моделей:
розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі.
|
|
|
20.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Основні етапи комп’ютерного моделювання: постановка задачі та її
аналіз, побудова інформаційної моделі, розробка методу й алгоритму
дослідження моделі, розробка комп’ютерної моделі. Поняття комп’ютерного експерименту.
Проведення комп’ютерного експерименту.
|
|
|
21.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Створення і опрацювання моделей на прикладах задач з різних предметних
галузей (фізика, математика, хімія, біологія тощо) в різних програмних середовищах.
|
|
|
22.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Карти знань. Редактори карт знань.
|
|
|
23.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 5.
Створення, опрацювання і дослідження інформаційних моделей.
|
|
|
Тема 6. Табличні величини та алгоритми їх
опрацювання
|
|||||
24.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Введення та виведення табличних величин.
|
|
|
25.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних
примітивів. Елемент керування «багаторядкове текстове поле».
|
|
|
26.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин.
|
|
|
27.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень
елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим
умовам.
|
|
|
28.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 6.
Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень
елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі
програмування.
|
|
|
29.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданого елемента.
|
|
|
30.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим
найменшим значенням.
|
|
|
31.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Упорядкування та пошук даних в лінійній таблиці.
|
|
|
32.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 7.
Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному
середовищі програмування.
|
|
|
Тема 7. Комп’ютерні
публікації
|
|||||
33.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття комп’ютерної публікації. Види публікацій та їх шаблони.
Програмні засоби для створення публікацій. Структура публікації. Основні
складові публікацій.
|
|
|
34.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритм створення комп’ютерної публікації. Створення, збереження та
відкривання публікацій.
|
|
|
35.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Особливості роботи з графічними і текстовими об’єктами під час
створення комп’ютерних публікацій. Зв’язки між об’єктами публікації. Друк
публікацій.
|
|
|
36.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 8.
Створення простої комп’ютерної публікації на базі шаблону.
|
|
|
37.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 9.
Проектування та створення комп’ютерної публікації для подання результатів
самостійного дослідження.
|
|
|
Тема 8. Комп’ютерна графіка. Векторний графічний
редактор
|
|||||
38.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття комп’ютерної графіки. Кодування графічних даних. Векторні та
растрові зображення, їх властивості. Переваги і недоліки різних видів
графіки.
|
|
|
39.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття колірної моделі. Формати файлів растрових та векторних
зображень.
|
|
|
40.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Векторний графічний редактор. Особливості побудови й опрацювання
векторних зображень. Засоби векторного графічного редактора.
|
|
|
41.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Алгоритм побудови зображення з графічних примітивів. Створення
малюнків з кривих і ламаних. Додавання тексту до графічних зображень та його
форматування. Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення,
розміщення об’єктів у шарах.
|
|
|
42.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 10.
Створення простих векторних зображень.
|
|
|
43.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 11. Створення
складених векторних зображень.
|
|
|
Тема 9. Створення персонального навчального
середовища
|
|||||
44.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття персонального навчального середовища. Використання
інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових,
графічних, презентацій тощо). Хмарні технології. Організація та планування
колективної діяльності.
|
|
|
45.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Опитування з використанням онлайн-форм.
|
|
|
46.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Використання офісних веб-програм для створення спільних документів.
Створення і використання спільних електронних закладок. Синхронізація даних.
Канали новин.
|
|
|
47.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота. 12. Офісні
веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням
онлайн-форм.
|
|
|
48.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Етапи створення веб-сайтів. Конструювання сайтів.
|
|
|
49.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Поняття мови розмітки гіпертексту.
|
|
|
50.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Використання онлайн-систем конструювання сайтів.
|
|
|
51.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Практична робота 13.
Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем.
|
|
|
Тема 10. Розв’язування компетентнісних задач
|
|||||
52.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
53.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
54.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
55.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
56.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
57.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
58.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
59.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.
|
|
|
Тема 11. Виконання колективного навчального проекту з
дослідження предметної галузі навчального курсу «Інформатика»
|
|||||
60.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту;
розподіл ролей і планування колективної діяльності.
|
|
|
61.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів
навчального проекту.
|
|
|
62.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання колективного навчального проекту.
|
|
|
63.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання колективного навчального проекту.
|
|
|
64.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання колективного навчального проекту.
|
|
|
65.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання колективного навчального проекту.
|
|
|
66.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання колективного навчального проекту.
|
|
|
67.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Виконання колективного навчального проекту.
|
|
|
68.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Використання офісних веб-програм та інтернет-середовищ для публікації
результатів своєї роботи.
|
|
|
69.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Захист колективного навчального проекту.
|
|
|
70.
|
|
|
Інструктаж
з БЖД. Повторення і систематизація
навчального матеріалу за рік.
|
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар